Uthållighetsidrott

Jag har alltid fascinerats av idrott som handlar om uthållighet. Det är då idrott är som bäst, i sin allra enklaste form. Och allra bäst är ju så klart löpning. Löpning är ju ingen materialsport. Eller förresten, det kanske det har blivit? Det finns ju alla möjliga tekniska prylar som man kan ta med för att göra löprundan roligare och mer analyserbar. Men i slutändan är det inte den med mest avancerad pulsklocka och bästa gps:en som är snabbast. Utan det handlar helt och hållet om fysisk (och psykisk!) prestation. Den som är mest uthållig alltså. Andra uthållighetsidrotter är lite mer beroende av yttre omständigheter och rätt utrustning, t.ex. längdskidor och cykel. Eftersom det inte finns någon världscup i löpning så får jag hålla till godo med just längdskidor och tro mig, det gör jag sååå gärna! I helgen satte det igång och jag kan inte känna mig mer till freds än då jag sätter på tv möts av Jacob Hård och Anders Blomqvists härliga stämmor! Underbart!

          


Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att det är vinter så de är tillbaka! De är ju bäst! =)

2009-11-25 @ 19:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0