Helg i Karlskrona

Torsdag till söndag spenderades hemma hos mina föräldrar i Karlskrona. Det var full fart eftersom båda mina syskon med familjer/respektive också var på besök. Dessutom kom vår farmor från Karlshamn dit lör-sön. Huvudanledningen till denna sammankomst var ju att fira farmors 85-årsdag. Hela helgen och firandet blev mycket lyckat. Det är så himla skönt att vara i Karlskrona. Det blir avslappnat men ändå lite av en fest-känsla.

Mats & jag flög ner på torsdageftermiddagen. Vi bestämde oss för flyg för ganska länge sedan då vår bil fortfarande inte gått igenom besiktningen. Vi ville ju inte riskera att stå utan möjlighet att åka ner. På fredagen var vi inne i staun en sväng (alla som vet hur den blekingska dialekten låter förstår varför ett u läggs till på bland annat det här ordet!) och så promenerade jag med bästa kompisen Hanna, som också var på besök hos sina föräldrar. På kvällen kom min lillebror Hampus & hans flickvän Märta upp från Lund/Malmö.

Lördagen bjöd på soligt höstväder så då blev det långpass till och från Trossö (20 km). Efter det lekte vi med Tilma ute i trädgården. Tilmas mamma & pappa fixade i deras sommarstuga på Torsnäs så alla andra var barnvakter. På kvällen var det sedan dags för det stora firandet. Fantastisk god mat & dryck och himla trevligt sällskap! 

Eftersom en 1,5-åriga Tilma gärna vaknar tidigt och sätter sig på gunghästen och rabblar ojojojojoj var nästan hela familjen uppe med tuppen på söndagen. Efter frukosten blev det promenad med både barn och hundar. Inte lika soligt men fantastiska färger i skogen. Jag gillar verkligen hösten! På eftermiddagen blev det flyg hem till Stockholm igen. Det känns alltid lite tråkigt att åka ifrån familjen men det är betydligt lättare nu när jag & Mats åker tillsammans. För några år sedan när jag var singel kände jag mig så ensam och liten när jag åkte tillbaka till Stockholm. Nu när vi är två är det ju så mycket lättare!

Vackert på baksidan av mamma & pappas hus

 


Tilma & Mats leker på tomten


Farmor & pappa skålar


Mamma, Mats & Daniel har kul


Syskonen Bengtsson promenerar (och taxen Timja)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Lisa! Jag läser ofta din blogg men kommenterar den sällan men det är kul att läsa så keep it up!

2009-11-02 @ 20:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0