Göteborg

Helgen tillbringades hos våra goda vänner Helena & Calle i Göteborg. Det är alltid så roligt att träffa dem men tyvärr synd att det skiljer så många mil mellan dem och oss. Göteborg är i alla fall en himla trevlig stad, förutom något för mycket industrier enligt min kära sambo.

Det känns i alla fall bra att vara i staden utan att behöva springa den där enorma halvmaran som varje vår intar staden, Göteborgsvarvet så klart! Jag njöt av Älvsborgsbron på håll, istället för att hysteriskt kuta över den. Göteborgsvarvet är iofs ett lopp som jag definitivt rekommenderar alla. Bättre halvmaran finns inte! Dessutom tror jag att alla människor klara att ta sig runt ett så pass "kort" lopp. Ja, jag vet att jag totalt har tappat greppet om vad som är kort när det gäller löpning. Men jag jämför med Lidingöloppet och marathon, där det faktiskt krävs lite träning för att ta sig runt. Jag har sprungit Varvet fyra gånger och förbättrat mig varje år. I år sprang jag i mål på tiden 1:36:34 och den tiden är jag riktigt nöjd med!

Älvsborgsbron


Efter Varvet 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0