Årstaviken runt med musik i öronen

Ikväll blev det ett luuugnt pass runt Årstaviken. Jag känner mig inte helt kurant. Har lite ont i halsen och egentligen borde jag inte träna men eftersom det inte känns hela tiden ville jag ändå komma ut. Det fick bli lätt löpning. Ibland är det så himla skönt att köra på i ett för mig rikigt lusigt tempo som det känns som jag kan ligga och mala på i många många mil. Tempot idag var 5:03 min/km vilket i vanliga fall är uppvärmningstempo för mig. Det tempot under en hel mara skulle resultera i en sluttid på 3:33:05. Önsketanke! Det är förmodligen inte ett tempo som jag skulle klara men det är roligt att spekulera lite.

Eftersom jag sprang ensam ikväll lyssnade jag på musik. När jag springer lugnt behöver jag inte ha musik med ett visst tempo utan det räcker med låtar som jag gillar. Idag började rundan med Coldplay - Yellow och avslutades med Shout out louds - Impossible. Däremellan blev det bland annat Håkan, Queen och The Killers. Förresten har jag hört att Johan Wissman laddar upp med just låten Impossible inför stora tävlingar. Bra låtval alltså!


Bra skiva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0