Oglamourös löpning i snö

Ibland blir det extra tydligt att löpning inte är den mest glamourös idrotten direkt. Idag var en sådan dag där jag definitivt blev påmind om denna mindre lyxigare karaktär som löpningen är av. Stockholm har drabbats av ett slags snökaos under dagen. Det har snöat hela dagen och det ligger ett ganska tjockt snötäcke på marken nu. Det ligger ett lika tjock snötäcke på alla gång- och cykelvägar också. Detta innebär att för varje steg som man försöker ta sig framåt på löprundan så halklar man lite bakåt eller åt sidan. Dessutom piskar vinden snön i ansiktet och det känns som nålar i ögonen. Jag fick nästan blunda mig igenom kvällens löppass för att komma hem med synen i behåll. Tempo var överhuvudtaget inte att tänka på utan målet med träningen var enbart att komma ut en sväng och röra lite på mig. Det kändes bra efteråt i alla fall! Konstigt nog var det knappt några andra löpare ute ikväll...

Så här ser det ut just nu utanför fönstret på Maltgatan:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0