Nya skor

Efter att bara ha haft mina Adistar ride sedan mitten av augusti har jag nu köpt nya löparskor. Adistaren har verkligen fallit i bitar. Ganska dåligt kan jag tycka! De borde hålla lite längre. Tyvärr har jag inte kvar kvittot för annars hade jag kanske kunnat få pengarna tillbaka. När jag köpte mina nya skor pratade jag med en tjej som jobbar i Runners store. Hon tyckte det lät som att mina gamla skor tagit slut alldeles för tidigt. Jag har i alla fall lärt mig att spara kvittot LÄNGE!

Mina nya löparskor är ett par Saucony Progrid Triumph 6 wmns. Jag har aldrig haft ett par Saucony innan, utan nästan bara sprungit med Adidias. Men jag har hört att Saucony ska vara ett bra märke och än så länge känns de mycket bra. Dyra var de, 1500 kr. Men jag fick 15% rabatt så jag är nöjd ändå.

Två pass har det blivit i de nya skorna. Idag påminde faktiskt löprundan ganska mycket om en tur på fjället en stormig vinterdag. Trots att jag sprang mitt i centrala Stockholm! Stundtals trodde stod jag nästan still när jag kämpade mot motvinden och snön längs söder Mälarstrand. Även om det är sjuk jobbigt så gillar jag det! Dessutom längtar jag massor efter att åka längdskidor!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0