Nobel och vaccination

Idag är det Nobeldagen. Jag tycker att det är trevligt att följa prisutdelning och middagen från soffan. Det är inte så att jag slaviskt ser varje minut men att ha det på i bakgrunden känns bra. Under middagen gillar jag att se på klänningarna som alla kvinnor har på sig och då inte minst Vickan & Madde!

Igår var det Vaccinationsdagen, i alla fall för mig. Det gjorde faktiskt ont att ta sprutan. Jag som hade hört att det knappt känns! Har jag väldigt låg smärttröskel eller är det olika för olika personer? I alla fall så gick det onda över så fort det var klart. Trodde jag. Efter några timmar kändes det som min arm var förlamad och jag var mer eller mindre handikappad resten av dagen. Kunde inte ens få av mig tröjan själv! Och jag som tyckte att barnen på jobbet var mjäkiga när de sa att de inte kunde vara med på idrotten dagen efter att de tagit sprutan! Förlåt barn, nu förstår jag verkligen att en boll på armen kanske inte är jätteskönt!

Idag är armen dock mycket bättre. Gör bara lite ont i vissa lägen. Någon feber har jag inte heller fått. Skönt! Däremot kändes det lite segt i kroppen när jag sprang nu på eftermiddagen. Kanske är det sprutan som påverkar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0