Förra veckans träning

Återigen har det varit en vecka utan något långpass. Jag har verkligen inte hunnit! Har varit allt för mycket plugg och jobb, dessutom resa till och från Trollhättan. Svårt att få tid till rundor över en timme när veckan ser ut så. Jag hann i alla fall med fem löppass, sammanlagt 55,71 km och snittiden för hela veckan var 4:49 min/km. Förutom löpning blev det ett kort styrkepass i form av "plankan" 5x1 min.

Måndag

Distans: Hellas elljus 14,44 km

Tid: 1:11.59 - 4:59 min/km

Kommentar: Att springa i tystnaden och mörkret på elljusspåret ger mig verkligen oerhört mycket energi och styrka. Givetvis var min fina Mats med mig. Han gör så att mörkret inte känns det minsta skrämmande. Fantastisk känsla!

Tisdag

Distans: Årstarundan 10,98 km

Tid: 51:10 - 4:40 min/km

 

Torsdag

Distans: Hammarbyhöjden - Hellas - Sicklasjön 11,82 km
Tid: 55:13 - 4:40 min/km

Fredag

Distans: Sockenvägen 10,42 km
Tid: 50:27 - 4:50 min/km

Styrketräning

Lördag

Morgonjogg före frukost: Björkhagenrundan och till bilen 8,05 km

Tid: 39:55 - 4:58 min/km

Kommentar: Fick bli tidig löpning denna lördag, härligt när det är så lugnt ute. Dock var jag riktigt seg i benen men frukostgröten smakar aldrig så bra som efter träning.


Kommentarer
Postat av: Maja

Hurtbulla!! :)

2009-12-07 @ 18:33:14
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0